Information og betingelser

Adresse:
Hjemve.dk
Bakkebo 58
3550 Slangerup
Danmark
Email: info@hjemve.dk
CVR: 37835838

Behandling af personlige oplysninger:
Butikken gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling - herunder navn, adresse, e-mail og hvilke varedata, som vedrører dig. For fortsat at kunne yde kundeservice opbevares denne information i en sikker database hos vores webhostingfirma scannet.dk. Alle oplysninger bliver behandlet strengt fortroligt og vil aldrig blive videregivet til tredjepart. Vi overholder naturligvis loven omkring indsigts- og indsigelsesretten i henhold til persondataloven. Denne kan ses på: www.datatilsynet.dk

Betalingsformer:
Vi modtager Dankort, Visa- og Mastercard, Maestro, American Express, Visa Electron og JCB:
Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug.
Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du typisk har en selvrisiko, hvis dit betalingskort misbruges ved brug af pin-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun NETS, der kan læse dem. Hverken Hjemve.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra os. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Betaling via bankoverførsel fra et dansk pengeinstitut:
Når du overfører betalingen via et dansk pengeinstitut, til vores konto hos Handelsbanken, skal du kun skrive kontonummeret som er: 6484-2012367. Når betalingen er modtaget hos os, ekspederer vi din bestilling, og sender dig en e-mail som bekræftelse på at varerne er blevet sendt til dig.

Betaling via bankoverførsel fra et udenlandsk pengeinstitut:
Når du overfører betalingen via et udenlandsk pengeinstitut, til vores konto hos Handelsbanken, skal du kun skrive IBAN nr.: DK3764840002012367 og SWIFT adr.: HANDDKKK  Når betalingen er modtaget hos os, ekspederer vi din bestilling, og sender dig en e-mail som bekræftelse på at varerne er blevet sendt til dig.

Prisangivelse:
Alle varepriser vises i butikken både eksklusiv moms og inklusiv moms.

Moms:
Der opkræves dansk moms på 25% på alle varer der sendes til EU lande. Det drejer sig om landene Belgien, Bulgarien, Cypern, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Italien, Kroatien, Letland, Litauen, Luxemborg, Malta, Polen, Portugal, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig. Der opkræves ikke moms på varer der sendes til lande udenfor EU.

Vægtangivelse:
Alle varer er angivet med bruttovægt inklusiv pakkematerialer. Varegrupperne Fødevarer, Kaffe, Konfekture og Slik er dog også forsynet med nettovægt.

Uge- og månedsblade:
Eventuelle gaver og promotionmateriale der nogen gange medfølger når man køber blade, medsendes ikke såfremt det skønnes at dette vil medføre ekstra portobetaling.

Kreditkortgebyrer:
På ordrer der betales med dansk udstedte kreditkort opkræves et ekspeditionsgebyr på 1,5 % af fakturabeløbet (Minimum 0,70 kr.) På ordrer der betales med udenlandsk udstedte kreditkort opkræves et ekspeditionsgebyr på 2,45% af fakturabeløbet for Visa og MasterCard og 3,75 % af fakturabeløbet for JCB og American Express.

Leveringstid:
Til EU lande afsendes pakker med kurerfirma indenfor 2-5 hverdage efter modtagelse af ordre(hvis bestillingsvarer er forsinket afsendes først, når ordren er fuldtallig). Din pakke vil herefter være fremme hos dig efter yderligere cirka 2 - 3 dage. I Skandinavien og Nordeuropa dog kun 1 - 2 dage.
Til lande udenfor Europa er kurerfirmaets leveringstid cirka 1 uge afhængig af destination. 

Leveringsted:
Som udgangspunkt leveres alle pakker på den ved bestillingen indtastede adresse. Hvis man ikke er hjemme når pakken leveres vil kurerfirmaet tilbyde at aflevere pakken igen. Man skal så kontakte det telefonnummer som kurerfirmaet har lagt i postkassen.

Hvis en pakke ikke afhentes, typisk indenfor 7 - 14 dage, tilbagesendes pakken til Danmark. Man er i såfald som køber selv ansvarlig for at dække tilbagesendelsesomkostningerne.

Hvis en pakke ikke kan leveres fordi man ved bestillingen har indtastet en forkert eller mangelfuld adresse, er man ligeledes selv ansvarlig for at dække tilbagesendelsesomkostningerne til Danmark.

Efterlysning af pakker
Alle pakker vi afsender er 100% forsikrede. Skulle en pakke være forsinket / forsvundet efterlyses den hos FedEx / Postvæsenet og erstatning udbetales såfremt pakken ikke kan findes. Er pakken sendt med FedEx til levering i et EU land udbetales erstatning cirka 14 dage efter at pakken er blevet efterlyst. Er pakken sendt med Postvæsenet, til et land udenfor EU, udbetales erstatning cirka 2 måneder efter at pakken er blevet efterlyst. 

Toldbehandling:
Køber er ansvarlig for tilladelsen til at indføre de varer som bestilles, samt for alle eventuelle udgifter i forbindelse med indførslen til købers opholdsland. Skulle varer i forbindelse med importen blive afvist hos det stedlige toldvæsen eller andre myndigheder, kan varerne returneres til Hjemve.dk som vil refundere pakkens værdi fratrukket portoudgiften. Undtagen herfra er dog alle former for fødevarer.

Fortrydelsesret:
Hjemve.dk yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager varerne. Undtagen herfra er dog fødevarer, dagligvarer, uge- og månedsblade. Fortryder du købet, skal Hjemve.dk underrettes herom senest 14 dage efter den dag, du fik varerne i hænde. Du har pligt til at returnere varerne, som de er modtaget, hvilket skal ske inden for 14 dage efter at hjemve.dk er blevet informeret om at du ønsker at anvende fortrydelsesretten. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varerne.

Det er muligt at fortryde et køb, selvom varen har været taget i brug (dette gælder ikke for fødevarer, dagligvarer, uge-  og månedsblade). Varen vurderes kun som brugt hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik. Hvis varen vurderes som brugt, laves en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse vil blive fortrukket det beløb som returneres.

 

Reklamationsret:

Der ydes 2 års reklamationsret på alle produkter, dog ikke på fødevarer, dagligvarer,  uge- & månedsblade.

Returnering 
Når du har meddelt Hjemve.dk, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten, skal du efterfølgende afsende varerne indenfor for 14 dage til:
Hjemve.dk
Bakkebo 58
3550 Slangerup
Denmark

Ved returnering af varer anbefaler vi, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor også kvittering for afsendelse. Du skal selv afholde udgifter til returnering

Telefonsupport:
Du kan ringe til os mandag - fredag fra 08.00 - 16.00
Tlf.: +45 50444421

Reklamation:
Eventuelle fejl eller mangler ved varerne fra Hjemve.dk, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigst muligt rette henvendelse til Hjemve.dk. Dette gøres på E-mail: info@hjemve.dk
Hjemve.dk - Bakkebo 58 - 3550 Slangerup - Denmark - Telefon + 45 50444421 - E-mail: info@hjemve.dk - CVR 37835838
Vis kurv Skjul kurv 0,00 DKK Du har 0 produkt(er) i din kurv
American ExpressDankortEuroCard / MasterCardJCBVisaVisa Electron

Tak

Følgende produkt(er) er nu lagt i kurven

Køb mere
Klik her for vores mobilside