Du finder her svar på de spørgsmål vore kunder oftest stiller os:

Hvad vil fragten koste?
Shoppen udregner selv hvor meget din pakke vejer, efter det du har lagt i kurven. Når du har indtastet modtagernavn, adresse og land, vil systemet vise hvor meget det koster at få sendt pakken til det ønskede land. Du har så mulighed for, hvis du ønsker det, at gå tilbage og tillægge/fratage varer. Husk at fragten ofte er det samme op til fx. 2,5kg/5kg (forskelligt fra land til land).
 
Jeg vil gerne betale med kreditkort men systemet beder om en kode?
Det er sådan at der er kommet en hel del nye sikkerhedsforanstaltninger for at passe på dig som forbruger når du handler på nettet. Derfor skal der nu en 2-faktor godkendelse til når du handler online. Dvs. at du dels skal taste informationerne fra dit kort, men du skal også taste en kode eller godkende betalingen på en app på din telefon. Hvis du bruger et dansk udstedt kort, skal du enten godkende dit køb igennem NemId nøgleapp eller via sms+kode. Du kan læse mere om det her: https://2-faktor-betaling.dk/
Hvis du bruger et udenlandsk udstedt kort vil du ligeledes blive bedt om en form for godkendelse. 

Jeg bor i Norge og vil gerne bestille varer - hvordan er det nu med told?
Norge har i 1/1-2020 ophævet deres 350kr grænse for toldpligtige varer. Derfor vil alle pakker, ligegyldigt værdi, nu blive pålagt told/moms. De har i samtidig indført VOEC ordningen hvor man kan betale moms i det land man bestiller fra. Det er dog ikke muligt for Hjemve at være med i den ordning, da den ikke gælder fødevarer. Du kan læse mere om det her: https://www.toll.no/no/netthandel/
 
England og Brexit:
Du kan sagtens stadig handle hos Hjemve selvom du bor i England. Du får nu varerne momsfrit her fra Danmark og skal betale moms/told ved indførsel til England. Jeg udfylder det nødvendige inden afsendelse og så vil DHL kontakte dig hvis du skal betale told/moms. Dog skal det siges at en del fødevarer heldigvis er momsfrie at indføre. Du kan læse mere lige her: https://www.gov.uk/goods-sent-from-abroad/tax-and-duty
 
Jeg oplever problemer med at gennemføre betalingen:
Det kan være flere forskellige ting, men det vi oplever oftest er problemet, er nogle indstillinger på din computer som gør at kommunikationen ikke går korrekt igennem til Nets. Kig derfor gerne på følgende:
 
1) At du har en adblocker / scriptblocker på computeren som blokerer for noget af kommunikationen mellem webshoppen og nets som står for betalingsdelen. Når du er på Chrome så er der oppe i højre hjørne et lille rødt sekskantet ikon som er din adblocker. Når du er inde på hjemve og trykker på denne, så kan du slå fra at computeren IKKE skal blokere "annoncer". Det kan ofte hjælpe til at kommunikationen med nets går igennem korrekt.
2) Et andet problem kan være din antivirus/firewall. De kan nogle gange være enormt sensitive, og derved komme til at blokere for meget. Antivirus programmet kigger på "er det noget jeg har set før" og hvis det ikke er det - så blokerer jeg lige denne her betaling som jeg "ikke kan lide". Man kan dog på de fleste antivirusprogrammer gå ind og justere hvor sensitive de skal være, og evt aktivere at webshops behøver den ikke at blokere. Det behøver ikke at være en permanent valg du tager, men du kan prøve af om det virker.
 
Skriv også meget gerne til mig på info@hjemve.dk, så skal jeg prøve at hjælpe så godt jeg kan.